Winkelwagen

  • Toppy
  • Advice
  • Uitgelicht: 5 mogelijke NetSpa problemen

Uitgelicht: 5 mogelijke NetSpa problemen

Productadvies Gebruiksadvies

Helaas kan het altijd gebeuren dat je NetSpa wat kuren vertoont. Misschien warmt je spa niet meer goed op of is deze juist te warm. Het kan ook zo zijn dat je spa geen water meer doorlaat. Hoe dan ook, vervelende problemen. Wij helpen je graag om deze op te lossen! In dit adviesbericht gaan wij jou helpen om te leren wat alle verschillende foutcodes betekenen en welke acties je hiervoor het beste kunt ondernemen. Lees snel verder, want dan zit je voordat je het weet weer lekker zonder problemen te bubbelen in je spa!

Inhoudsopgave

  1. Lekkages
  2. Filters zijn niet meegeleverd
  3. Display knoppen werken niet meer
  4. CHG FIL
  5. Verschillende foutcodes

Probleem 1: Lekkages

Lekkages zijn altijd vervelend! Om erachter te komen of dit bij jou ook het geval is, hebben wij verschillende manieren om te checken welke soort lekkage jouw spa eventueel heeft.

Spa heeft een waterlekkage bij de aansluitbuizen van motor naar bad

Controleer om welke buis het gaat. Kijk of het rubber nog in orde is en controleer de buis op een eventueel lek. Soms helpt het om de buis eens opnieuw aan te sluiten. Helpt dit niet? En is jouw spa nog geen twee jaar oud? Neem dan contact met ons op, dan kijken we mee of we het onder garantie kunnen oplossen voor je.

De kuip heeft een luchtlek

Wat vervelend! Indien het lek op een naad van de spa zit en het product binnen de twee jaar garantie valt, neem dan contact met ons op. Betreft het een lek op het midden van het materiaal? Dan is de lekkage makkelijk te repareren met een reparatieset. Plak de reparatie patch op het lek op het moment dat de spa opgeblazen is en laat deze 24 uur drogen.

Probleem 2: Filters zijn niet meegeleverd

Altijd vervelend als je net een nieuw product hebt gekocht en het idee hebt dat ze iets vergeten zijn mee te leveren! Wil je net lekker gaan bubbelen in je spa, zie je dat de filters niet zijn meegeleverd. Kijk dan even goed of deze niet toevallig in het klepje van het motorblok zitten. NetSpa houdt ervan om verstoppertje te spelen, waardoor het kan zijn dat filters en cartridges niet op de plek liggen waar jij ze zou verwachten. Het is dus even zoeken, maar als het goed is zie je ze nu zitten en kun je verder aan de slag!

Probleem 3: De knoppen van het display werken niet meer

Werken de knoppen van je display ineens niet meer? Het kan zijn dat het bedieningspaneel vergrendeld is. Om het bedieningspaneel te ontgrendelen druk je gedurende 3 seconden op het slotje op het bedieningspaneel. Vergeet niet om het bedieningspaneel weer te vergrendelen als je weg bent of niet in de spa gaat. Dit doe je op dezelfde manier als het ontgrendelen van het display. Indien je spa binnen de 2 jaar garantie valt en je na het uitvoeren van deze stap nog steeds het display niet kan bedienen, neem dan contact met ons op.

Probleem 4: CHG FIL

Zit je net lekker te genieten in je spa, gaat er ineens een alarm af en toont het display CHG FIL. Geen paniek, dit los je zelf makkelijk op! Na 150 bij elkaar opgetelde uren van filterbewerking, wordt een akoestisch alarm weergegeven en toont het LCD scherm de tekens CHG gevolgd door FIL. Dit gebeurt om je eraan te herinneren dat het filter van je spa vervangen of gereinigd moet worden. Om het alarm stop te zetten en daarmee het gezoem uit te schakelen, druk je de filterknop gedurende 5 seconden in. Hierdoor wordt het filtersysteem uitgeschakeld. Om het filtersysteem opnieuw te activeren, druk je opnieuw op deze knop. Nu kun je lekker verder bubbelen, maar zorg er wel voor dat je zo snel mogelijk je filter reinigt of vervangt!

Probleem 5: Verschillende foutcodes

Je NetSpa kan verschillende foutcodes tonen. Het is natuurlijk wel handig als je weet wat deze codes betekenen, want alleen dan kun je deze verhelpen. Hieronder vind je een lijst met alle verschillende foutcodes van NetSpa en daarbij een uitleg hoe je deze foutcode oplost. Zo kun je er snel mee aan de slag!

E1: Je spa verwarmt niet of verwarmt niet geheel. Er is iets mis met de temperatuursensor. Neem contact met ons op, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat we zo snel mogelijk een oplossing vinden voor jouw NetSpa!

E2: Je spa verwarmt niet of verwarmt niet geheel. Er is iets mis met de temperatuursensor. Neem contact met ons op, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat we zo snel mogelijk een oplossing vinden voor jouw NetSpa!

E3: Het water is te warm en zit zelfs boven 44 graden. Zet de spa uit en laat het water afkoelen tot onder de 38 graden. Zorg ervoor dat het water nooit warmer wordt dan 44 graden in verband met slijtage of eventuele defecten van de spa.

E4: Het water is kouder dan 2 graden. Hierdoor is er kans op vorstschade. Als deze foutcode wordt getoond, meet dan of de temperatuur overeenkomt met de temperatuur op het display. Zo weet je zeker of de thermometer in het bad nog werkt. Komen de temperaturen overeen? Zet dan de temperatuur van het bad omhoog naar ten minste 3 graden of berg je spa op volgens de handleiding. Anders is er dus kans op vorstschade.

E5: De watertemperatuur is te hoog. De temperatuur ligt boven 50 graden. Zet de spa uit en laat het water afkoelen tot onder 38 graden. Zorg ervoor dat het water nooit warmer wordt dan 44 graden om zo slijtage of eventuele defecten van de spa te voorkomen.

E6: Er is onvoldoende doorstroming. Dit komt bijvoorbeeld doordat de inlet geblokkeerd wordt, doordat de filter cartridge te vol zit, doordat het waterlevel niet tussen de min- en max streep staat of doordat er een defect in de pomp zit. Controleer of er geen blokkade zit, vervang eventueel de filter en zorg ervoor dat het waterniveau op peil is. Mocht dit niet helpen, neem dan zeker contact met ons op. Wij nemen dan contact op met NetSpa om te kijken naar een passende oplossing.

E7: Drooglopende heater. Er is geen waterdoorstroming aanwezig in de heater en hierdoor schakelt het systeem automatisch uit. Neem contact met ons op als je deze foutcode ziet. Wij nemen dan contact op met NetSpa om te kijken naar een passende oplossing.

E3, E4, E5, E6 en E7 error code: Wanneer je 1 van bovenstaande codes ziet, dan is het belangrijk om de volgende stappen door te nemen;

Sluit de elektriciteit gedurende 5 minuten af en sluit deze opnieuw aan. Als de foutcode nog steeds op het display van de bedieningskast verschijnt, voer dan de volgende handelingen uit:

  1. Controleer of het waterlevel tussen de min- en max streep staat.
  2. Reinig of vervang het filterpatroon.
  3. Schroef de 2 sproeiers (in- en uitgang van het water) in de spa los, reinig ze en verwijder eventueel vuil (haren, huidschilfers, gras etc...).
  4. Controleer of de schroef van de filterpomp geen vreemde stoffen bevat.

Sluit de spa hierna weer 5 minuten af van de elektriciteit en sluit hem weer aan. Neem zeker contact op met ons als de foutcode nog steeds op de bedieningskast wordt weergegeven, dan nemen wij snel contact op met NetSpa.

Zo, nu is het alweer een stuk duidelijker wat al die codes en problemen inhouden en hoe je deze aanpakt. We hopen natuurlijk dat deze problemen helemaal niet voorkomen, maar mocht dit toch gebeuren dan heb je nu wat handvatten om deze problemen op te lossen. Heb jij nou een probleem wat hier niet tussen staat of kom je er toch niet helemaal uit? Neem dan zeker contact op met onze productexperts! Zij helpen je maar al te graag verder en kijken met je mee naar een oplossing. Zo zit jij weer snel lekker te bubbelen in je NetSpa!

Fiet-review! 26817 klanten hebben al een review achter gelaten!
  • Onafhankelijke beoordelingen
  • Thuiswinkel Waarborg
  • Gecertificeerde webwinkel

Jack, Tilburg

12-02-2024 |

Top Toppy

“Fijn bedrijf met redelijke prijzen en perfecte artikelen. Ook de extra service over de aangeschafte artikelen is een mooi extraatje. De vervoerder Raben kan wel beter. Het 2 uren t . . . ”

10

Cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook plaatsen we persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien. Meer weten? Lees hier alles over ons cookiebeleid. Als je onze website helemaal Toppy wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.